duminică, 27 noiembrie 2016

Și dacă nu-ți ajung darurile și pentru mine...

           
sursa  foto

           Mda,  iar  n-avem  zăpadă  în  seara  de  Ajun.  Trebuie  să  le  spun  băieților  să  aranjeze  sania,  să  n-avem  surprize,  ca  anul   trecut. 
             Mai-mai  să  rămânem  blocați  undeva  prin  Pamir,  de  unde  ne  aprovizionam  cu  gheață. 
            Oare  or  fi  gata  listele  și  cadourile?  Hmmm,  îmbătrânesc,  nu  mai  țin  minte  chiar  toate  detaliile.  Poate  că  au  dreptate  doamna  Crăciuniță  și  copiii  noștri,  ar  cam  fi  timpul  să  predau  ștafeta,  să  vină  un  Moș  mai  tânăr  măcar  cu  vreo  două  sute  de  ani! 
            Lasă,  nu  te  mai  văicări  ca  o  cloșcă  și  treci  la  treabă,  că  multe  mai  sunt  de  făcut!
            Au  cam  uitat  oamenii  de  spiritul  Crăciunului,  de  adevărata  lui  însemnătate,  dar  darurile  aduse  de  mine  simbolizează  tocmai  dorința  de  a  face  o  bucurie  celor  din   jur,  de  a  aduce  un  strop  de  belșug  celor  sărmani  și  un  firicel  de  lumină  celor  în  întuneric.
            Ia  să  vedem ...  păpușile – bifat,  mașinuțele – prezent,  bicicletele  și  trotinetele – la datorie,  hmmm,  laptopuri  și  telefoane – prea  multe  chiar,  după  părerea  mea,  eeee,  auzi,  frate  sau  surioară,  dar  ce-s  eu,  barză?!
            Ia  te  uită,  o  scrisoare  pe  care  n-am  văzut-o  până  acum!  Oare  ce  scrie?

sursa  foto

           
” Dragă  Moș  Crăciun,
            Pe  mine  mă  cheamă  Doruleț  și  sunt  din  România.  Un  sătuc  acolo,  oarecare,  n-are  importanță.  Știu  sigur  că  mă  vei  găsi  și  pe  mine,  așa  cum  m-ai  găsit  în  fiecare  an  până  acum.  Mulțumesc  pentru  darurile  tale  frumoase,  dar  acum  sunt  tare  amărât:  mama  mea  este  bolnavă.  Suntem  doar  noi  doi,  ea  spune  că  barza  m-a  lăsat  la  poarta  ei  și  tare  m-a  mai  iubit  și  frumos  s-a  mai  purtat  cu  mine!  Și  eu  am  fost  cuminte,  doar  știi,  am  luat  și  premiu  la  școală  și  la  un  concurs  de  desene,  am  primit  și  diplomă.  Doar  că  eu  nu  am  bani  și  aș  fi  vrut  să-i  cumpăr  mamei  ceva  deosebit,  care  știu  că-i  place.  Am  tot  văzut-o  oftând  când  se  face  reclamă  la  televizor  la  produse  de-alea  cosmetice,  Dumnezeu  știe  de  ce,  că  ea  e  cea  mai  frumoasă  mămică  din  lume  așa  cum  este  acum.  Dar  mi-a   povestit  că,  odată,  demult,  pe  când  era  foarte  tânără,  îi  plăcea  să-și  spele  părul  cu  șampon  care  mirosea  frumos,  să  se  ungă  cu  creme  de  flori  și  să  pună  un  strop  de  parfum,  nu  mai  mult,  pe  încheietura  mâinii.  Și  să  danseze!  Dacă  poți,  adu-i,  te  rog,  așa  ceva,  să  o  văd  zâmbind  din  nou,  fericită.  Și,  dacă  nu-ți  ajung  darurile  și  pentru  mine,  nu-i  nimic,  nu  mă  supăr,  că  le  am  pe   cele  din  anii  trecuți,  că  nu  le-am  stricat.
Cu  drag,
Doruleț”

            Ce  faci,  moș buimac,  plângi?  Ia  pune  mâna  și  rezolvă  problema,  că  acuși  trebuie  să  pleci  și  rămâne  Doruleț  dezamăgit!
            Buuun,  parcă - parcă  să  zic  că  am  ceva:  auzisem  odată  de  o  marcă  de  încredere,  care  produce  asemenea  lucruri,  brandul  nr.  1  în  preferințele  româncelor.  A,  da,  Farmec,  îi  zice.  Ia  să  vedem  ce  au:  pfiuuu,  ce  de  casete  cadoude  toate  pentru  toți!  Păi  și  cum  aleg  eu  dintre  atâtea  minunății???
            S-o  luăm  pe  îndelete:  dacă  are  probleme  cu  părul,  o  casetă – cadou  Tratament  Nutritiv   ,  iar  pentru  creme  de  față,  mâini  și  miros  frumos,  o  Borsetă  cadou  Gerovital  H3  Classic.




            Acuma,  s-o  spui  pe-aia  dreaptă,  parcă  și  doamna  mea  Crăciuniță  merită  ceva  așa  de  frumos.  Măcar  pentru  toate  zilele  și  nopțile  în  care  mă  ajuta  la  citit  scrisori,  făcut  liste,  împachetat  cadouri  sau  pentru  nopțile  albe  pe  care  le  petrecea  la  căpătâiul  meu,  cu  ceaiuri  și  aspirine,  pe  când  mă  întorceam  răcit  cobză  din  drumurile  mele. 
            Toată  ziua  se  plânge  de  pielea  uscată:  am  îmbătrânit,  moșule,  nu  mai  am  bujori  în  obrăjori  și  de  picioare,  așa  că  îi  fac  o  supriză  cu  această  Casetă  cadou  Happiness – Caise.





Și  dacă  tot  sunt  aici,  ia  să  iau  și  pentru  bravii  mei  feciori  câte  o  Borsetă  cadou  Gerovital  H3  Men  Seductive,  iar  pentru  sora  mea  mai  mică,  o  Casetă   cadou -  Cremă  antirid  intens  hidratantă  SPF  10.




            
              Am  scăpat, bogdaproste  Farmec, de  cadourile  pentru  familia  mea,  că  tot  mai  greu  îmi  era, de  la  an  la  an,  să  ghicesc  cam  ce  le-ar  trebui  fiecăruia. 
            Și  tu,  Doruleț?  Spui  tu,  viteazule,  că  nu  vrei  nimic,  dar  parcă  nu  știu  eu  ce  dezamăgiți  sunt  copiii  care  nu  primesc  nimic  în  seara  de  Crăciun!
            Lasă  că  dă  moșul  o  raită  prin  atelierele  piticilor,  să  văd  ce  năzdrăvănii  au  mai  inventat  și,  crede-mă  pe  cuvânt  când  îți  spun,  nu  o să  fii  dezamăgit. 
           
            E  cald  și  bine  aici,  în  birou.  Miroase  a  ceai  cu  rom  și  scorțișoară,  a  turtă  dulce  și  portocale,  iar  glasurile  vesele  ale  piticilor  care  cântă  în  atelier,  se  aud  înfundat,  fără  să  mă  deranjeze.  Răsfoiesc  scrisorile  voastre,  dragi  copii  și  bunici,  părinți,  frați  și  surori  și  mă  gândesc  la  bradul  împodobit,  la  flacăra  zglobie  a   lumânărilor,  la  clinchetul  cristalin  al  globurilor.

sursa  foto


            Se-apropie  Crăciunul, oameni  buni!


            Articol  scris  pentru  SuperBlog  2016,  proba  nr.  23.
             


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu