vineri, 17 noiembrie 2017

Examen la Royal

               De  la  fereastra  bibliotecii  se  vede  pădurea. 
            Foșnește  încet,  întrecându-se  în  povești  cu  volumele  așezate,  în  ordine,  pe  rafturi.  Bine,  mai  sunt  câteva  cărți  pe  masa  de  lectură,  vreo  două  pe  biroul  meu,  iar  cei  de  la  clasa  a  III-a  au  răvășit  raftul  cu  Dinozauri,  în  pauză,  și  nu  am  apucat,  încă,  să-l  ordonez.
            A  fost  o  zi  aglomerată,  dar  nu  mă  simt  obosită.  Îmi  place  să  stau  printre  copii,  iar  ei,  scăpați  de  teroarea  catalogului,  adoră  să-mi  povestească  fel  de  fel  de  nimicuri  și  să-mi  ceară  cine  știe  ce  minune  de  carte  ”interesantă”. 
            Cu  cei  de  la  Profesională,  se  schimbă  lucrurile.  Mai  au  un pic,  două  luni  și  susțin  examenul  de  absolvire.  Profilul  -  Turism  și  alimentație  publică.  Calificarea -  ospătar (chelner),  vânzător  în  unități  de  alimentație.  Șefa  lor  de  promoție,  Savina,  a  venit  la  mine  cu  o  propunere:  să  susțină  examenul  și  să  organizeze  banchetul  de  absolvire   tocmai  la  Poiana  Brașov,  la  hotel  Royal.


-           Măi  să  fie,  de  unde  până  unde?  zic  eu,  sincer  mirată.
-                      Păi,  stați  să  vă  spun:  am  fost  astă-vară  cu  fratele  meu  în  excursie.  El  este  student  la  Geografia  Tursimului și  m-a  luat  și  pe  mine.  Am  stat  acolo,  la  Hotel  Royal  din  Poiana  Brașov,  două  zile  și  am  fost  super  încântată  de  ceea  ce  am   văzut. 
-                      Una  e  să-ți  placă  ceva  și  alta  e  să  poți  face  acel  ceva,  mă  trezesc  eu  filosofând.
-                      Și  de  ce  credeți  că  am  venit  eu  la  dumneavoastră?  și  ochii  ei  verzi,  verzi  ca  întinderea  abia  răsărită  a  câmpului,  primăvara,  sticlesc  șiret.
Și  iacă  așa  m-am  procopsit  eu  cu  elaborarea  și  îndeplinirea  unui  plan  aproape  fantezist,  care  presupune  deplasarea  unei  comisii  de  examen   și  a  unei  clase  de  elevi,  cazarea  lor,  susținerea  examenului  și  petrecerea  de  după.
Cel  mai  important  lucru:  acoperirea  costurilor.  Culmea,  asta  a  fost  cea  mai  mică  provocare,  pentru  că  elevii și  părinții  tocmai  socotiseră  cam  cât  ar  costa  un  banchet  de  absolvire  la  unul  din  restaurantele  din  oraș,  bașca  rochie,  pantofi,  costum,  parfum,  brățară,  ciorapi,  etc., pe  de  o  parte  și  închirierea  unui  autocar,  rezervarea  camerelor  și  masa  festivă,  pe  de  altă  parte.  În  ceea  ce  privește  ținuta  lor,  a  copiilor,  unanimitate:  la  fel  cu  cea  purtată  de  personalul  restaurantului. 
Elevii  noștri  de  la  învățământul  profesional  fac  practică  la  pensiunile  din  Retezat,  Straja, Parâng  și,  în  funcție  de  prestația  lor,  uneori  sunt  invitați  să  ajute,  contra cost  desigur,  la  evenimentele  cu  invitați  mulți:  nunți,  botezuri,  petreceri  de  Revelion.   
Carmen,  diriginta  lor,  cu  o  inimă  de  două  ori  mai  mare  decât  înălțimea  și  greutatea  ei  la  un  loc,  a  obținut  sponsorizări  de  la  unitățile  în  cauză,  mai  ales  că  mulți  dintre  ei  primiseră,  deja,  oferte  de  angajare.  Problema  banilor  era  rezolvată.
Ineditul  situației  a  ridicat  multe  sprâncene  a  mirare,  dar  a  învins  dorința  de  a  face  ceva  insolit  și,  mai  ales,  de  a  arăta  copiilor  că  în  viață,  indiferent  de  obstacole,  important  este  să-ți  urmezi  visurile.
-                       Doamna,  povestește  Savina,  un  grup  de  turiști  aflați  în  căutarea  unui  salon  evenimente  din  Poiana  Brașov,  spuneau  că  acela  era  cel  mai  frumos  pe  care  îl  găsiseră.  Așa  că  am  intrat  și  eu  și   am  văzut  că  putem  organiza  și  examenul,  și  petrecerea  în  același  loc,  pentru  că  sala  se  poate  amenaja  în  sistem  teatru,  dimineața,  cu  videoproiector  pe  care  să  ne  prezentăm  lucrările,  ecran  de  proiecție,  laptop  și  sistem  audio,  iar  seara,  se  folosesc  mese  rotunde,  fețe  de  masă  elegante  și  aranjamente  deosebite. 

Am  căutat  și  eu  câte  ceva  despre  organizare  evenimente  Brașov  și  problema  cazării  se  rezolvă  ușor:  hotelul  dispune  de  camere  duble  și  chiar  triple,  așa  că  grupul  nostru  de  treizeci  și  șase  de  persoane  nu  va  avea  de  ce  să-și  facă  griji.


-           Doamnaaa  ...
-          Da,  știu,  Alex,  m-am  interesat  și  au  internet  wireless  gratuit în  tot  hotelul.
-           Doamna ...
-                      Parcă  sunteți  la  grădiniță,  zău  așa.  Da,  au  și  saună,  au  și  cameră  de  jocuri.  Și  cu  servitul  cum  facem?
-                      Noi  ne-am  gândit  așa:  seara,  la  petrecere,  vom  fi  ”umbra”  personalului.  Îmbrăcați  exact  la  fel  ca  ei,  îi  vom  ajuta  la  decorarea  sălii,  aranjarea  meselor,  la  prezentarea  felurilor  de  mâncare  și  a  băuturilor  și   la  debarasare.  Dacă  ne  vor  lăsa,  vom  servi  noi  la  masa  profesorilor. 




-           Și  mâncarea?
-                      Păi,  restaurantul  are  specific  internațional,  nu  v-am  spus?  Iar  farfuriile  lor  arată  într-un  foarte  mare  fel,  zâmbește,  visătoare,  Savina.



Copiii  s-au  gândit  la  tot.  A,  ba  nu:  rezervările  și  aranjamentele  telefonice  erau  ale  mele,  că  doar  aveau  nevoie  de  adulți  pentru  asta.  Și  pentru  închrierea  unui  autocar,  că  doar  nu  era  să  mergem  pe  jos  până  acolo,  nu?

Articol  scris  pentru  SuperBlog  2017!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu